Donnerstag, 12. Juli 2012

Kolay seftali kek tarifi

Evet kabul ediyorum mutfakda pek hamaratli degilim.Ama evi süslemek dekor ve design etmek gibi üstüme tanimam :))) ehem ehem :) Yemek yapmasini pekkkkkkkk bilmesemde (ögreniyorum) tatlilarla aram cok iyidir.Belkide severek yedigim icin olabilir :)) Ama yapmasinida yemesinide cok seviyorum. Dün aksam aniden aklima geldi.Evde pek gereken malzemeleri bulamayinca cok kolay ama tadi bir okadar güzel seftali kek yaptim.Gece vakti bizimkiler yarisini bitirdiler bile :)) yani hanimlar,kizlar bayanlar :))) kolay birsey ariyorsaniz yapin deneyin cok lezetli bir kek.

Gereken Malzemeler:
Hamuru icin:
300 g Un
5 cay kasigi kabartma tozu
170 g seker
4 yumurta
1 packet vanilya tozu
150 g margarin veya tereyag
100 ezilmis badem

Üzeri icin:
Seftali(tabiki tüm mevlelerle yapabilirsiniz,özellikle visneli cok lezetli oluyor)

Önce unu ve kabartma tozu süsgecden geciriyoruz.Sekeri ve vanilya tozu ekledikden sonra güzelce mikserle karistiriyoruz.Daha sonra yumurtalari, ezilmis badem,ve margarini ilave edip tekrar karistirmaya devam ediyoruz. Hamuru yaglanmis pasta kalibina döküp üzerine ufak ufak veya dilim dilim kesilmis seftalileri dagitiyoruz.(hafif hamurun icine bastirin) Önceden isitilmis 180° firina koyup 25 dakika bekliyoruz. Firindan cikarinca biraz sogudukdan sonra süs olarak pudra sekeri serpebilirsiniz:) iste bukadar cok kolayy evde olan malzemeler ve cok lezetli bir tarif.  Afiyet olsun :)


Ben hem visneli hem seftali ile yaptim 




 Pudra sekerle süslemeyi unutmayin!!!! :)




5 Kommentare:

  1. bana kötüsün diyene bak, şimdi bu saatte hiç de kek yapasım yok ama mecburuz ege gördü ben ondan isterim bayılırım ona diyor senin keke :))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. hahaha yerim ben onu sen onu bana yolla ben yediririm :)

      Löschen
  2. oooooo canım benim döktürmüşsün...
    harika görünüyor...
    1 dilimde ben istiyorum...
    elleerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    AntwortenLöschen
  3. ayhh packet yazmış ya hhehe çok şekersiiiiin :))
    denicem ben de bunu ama bazen meyveli kekler hemen pişmiyor çiğ kalıyor diye tırsıyorum :(

    AntwortenLöschen
  4. Ellerine sağlık canım, güzel görünüyor :)

    AntwortenLöschen

Yorumlariniz icin tskler :)