Donnerstag, 17. Mai 2012

Iskender - Elif Safak

Aşkı aramadan evvel, düşün bir, 
ya benden nasıl bir âşık olur?
İnsanın sevdası karakterinin yansımasıdır. 
Sen kavgacı isen, ha bire öfkeli, 
aşkı da bir cenk gibi yaşarsın. 
Gönlü pak olanın sevgisi de saf olur. 
Şu hayatta insan en çok sevdiklerini acıtır. 
En derin yaralar ailede açılır, 
kabuk tutsa bile kanar hikâye, içten içe…
Attığımız her adım, yaptığımız her işte 
kendimizi yansıtırız. 
Budur çözülmesi gereken bilmece…
 
1970 sonlarında, İskender ve annesi Pembe’nin çevresinde geçen hikaye İstanbul, Londra, Abu Dabi gibi farklı şehirlerde geçiyor.
Romanın hüzünlü hikayesi, bir Kürt köyünde yaşayan Pembe’nin evlenip önce İstanbul’a sonra Londra’ya göç etmesi ve sonra kurduğu üç çocuklu ailesi üzerinden, İstanbul’da ve Londra’daki göçmenlerin hayatını gözlemleme fırsatı veriyor.
Kitabı en iyi anlatan cümle, “En çok en sevdiklerimizi incitiriz” olarak lanse ediliyor.


Kendi yorumum:
 "Elif Safagin" Firarperest adli kitabindan sonra okudugum bu kitap (Iskender) beni tekrar umutlandirdi.Nedenmi?? Firarperest beni hayalkirikligina ugratmisti ve bu yüzden aylardir kütüphanemde okumami bekliyor olan Iskender adli kitabi okuyamamistim.Sonunda inadi kitip okudum.Ilk basda devam okumak icin kendimi zorlamis olsamda sonunu okumak beni daha cok heyecanlandirdi. Okumuyanlar varsa pek tavsiye edebilecegim bir kitap degil ama illaki elif safagin kitabini okumak istiyorsaniz ozaman kesinlikle "Ask" adli kitabini siddetle tavsiye edebilirim.

4 Kommentare:

  1. Hep niyetlendim bu kitabı okumak için ama bir türlü okuyamamıştım postun bana gaz verdi bende başlıcam hemen canım :)

    AntwortenLöschen
  2. Ben Araf'ı, Baba ve Piç'i, Mahrem'i okudum.Bit Palas'ı da. Ama Kağıt Helva derlemesinden beri yazardan soğudum. Ondan sonrakilere hiç bakmıyorum, almıyorum. Baba ve Piç'i bir de Mahrem'i tavsiye ederim ama. İkisi de benim için hem özeldir hem de gerçekten çok güzeldir.

    AntwortenLöschen
  3. Anonym17.5.12

    Nedense elif şafak sevmiyorum,
    Aşk ve iskenderi okudum.
    Daha okuyacağımı sanmıyorum.

    AntwortenLöschen
  4. Elif Şafak'ı bende sevmiyorum. Belki ön yargı ama 'yağmur nereye, tarla oraya' bir kişiliğinin olduğunu düşünüyorum. Ama bu kitabın arkasında yazanlara kesinlikle katılıyorum. Arkasını okuduğumda kesinlikle okumalıyım diye düşündüm, fırsatım olmamıştı henüz, ama senin yorumlarından sonra okumam canım :))

    AntwortenLöschen

Yorumlariniz icin tskler :)