Donnerstag, 25. August 2011

Elif Safak....Ask!

Saat suan (gece)01:35 gösteriyor. Bu saatde aslinda yatiyor olmaliydim ama kitabi bitirmeden yatamadim.Okadar heyecanliydiki en az 3 gün icinde bitirmeliyim dedim kendi kendime yoksa heyecani kacacakti. Ve malesef 419 sayfalik roman sonunda biti.




"Ask"
"Ya ortasındasındır ASK’ın merkezinde; ya da dısındasındır, hasretinde.. Ella Rubinstein (40) Amerikalı bir ev kadınıdır. Tipik burjuva değerlerinin hakim oldugu oldukça varlıklı bir ailesi, düzenli ve görünüşte “sorunsuz” bir evliliği vardır. Üç çocuğunu da büyüttükten sonra bir yayınevinde editör-asistanı olarak iş bulur; görevi A. Z. Zahara adlı tanınmamış bir yazarın tasavvuf felsefesini konu alan tarihi romanını değerlendirmektir. Ancak hayatının kritik bir döneminde eline aldığı bu kitap, hiç beklemediği bir şekilde Ella’yı derinden sarsacak, dünyevi aşkı keşfetmek adına zorlu ve tehlikeli bir yolculuğa çıkmasına neden olacaktır. Hayatlarımızın durgun gölünü dalgalandıran taş misali, yüzleşmek zorunda olduğumuz sıkıntılar, acılar… ve aşkın peşinde kat etmek zorunda olduğumuz zorlu yollar, ödediğimiz bedeller… Aşk… kitap içinde bir kitap, hayatın anlamı peşinde bir aşk macerası… Aşk… Elif Şafak’tan arayışa, gerçeğe ve keşfetmeye dair bir roman. " 

Kendi yorumum :
“Ben çok beğendim,insanın aslında bazı şeylerin farkında olmadığını ve cogu seyi (hayati) tekrar gözden gecirmesi gerektigini düsünüyorum. En cokda hosuma giden, yazarin koca mesneviyi ve Tebrizli Şems'i formülize ettiği 40 kuralla başarılı bir şekilde anlatmış. Her olayın sonunda verilen 40 kuraldan biri, adeta örnek olarak verdiği problemin cevap anahtarı niteliğinde.

Son olarakda: Gercek aski bulmak diyorum....


Iyi geceler...

3 Kommentare:

  1. Anonym25.8.11

    Valla ben 80 sayfa okudum :) ve öyle kaldı
    Bugün bitirim yarın bitiririm derken kütüphaneye verme
    Zamanım geldi :) ben sahsen okuduğum kadarı ile çok sıkıcı buldum
    Gerçi çoğu kişininde dediği gibi sanırım başları o kadarda güzel değilmış :) bu kitabı bitirmek ne yazıkki şimdilik bana nasip olmadı

    AntwortenLöschen
  2. Ben basini ortasini ve sonunuda cok beyendim:) Belkide suanki psikolojimle bana cok hitap ettmis olabilir. (gercek aski bulmak gibi )

    AntwortenLöschen
  3. kesinlikle okunması gereken bir kitap:)

    AntwortenLöschen

Yorumlariniz icin tskler :)